Flat Preloader Icon Et øjeblik …

Så er der valg …

23. mar 2026 | 5 kommentarer

Få ugens nye historier fra THY.pt og jamenaltsaa.dk direkte i indbakken

indtryk fra valgkampen

Undervejs i de uendelige debatter i radio, aviser og på TV dukker der uklare elementer op.

Fødevarechecken var valgkampens første og hidtil dårligste omgang valgflæsk. Næste var at opgive Store Bededag, det skal sandelig ikke komme an på det. Tredje var væk med el-afgiften plus chokoladeafgiften, og var der ikke også noget med sukkerafgiften? De to sidste nåede Folketinget ikke at behandle. Men moms på Fitness fik vi da. Uden kompensation.
Var det ikke bedre at give et højere personfradrag i skatten (det er lige nu kr. 54.100); så kan vi selv bestemme, hvad vi vil købe og skal ikke modtage valgflæsklommepenge af SVM?

Hvorfor afsværger Morten Messersmith sig chancen for en blå regering ved sin ufravigelige modstand mod at samarbejde med Lars Løkke og Moderaterne?

Hvorfor går Troels Lund ikke mere til vaflerne og dirigerer Venstre langt mere frem på banen i "hidsige" angreb, når han nu gerne ser en blå regering med sig selv som statsminister? Nå, jamen, jo, i går aftes var han da oppe på dupperne i DRs partilederrunde …

Hvordan kan det være, at når Mette Frederiksen og Lars Løkke klarer sig godt i det udenrigspolitiske, specielt i USA-fejden om Grønland, så viser meningsmålerne straks, at de får langt flere stemmer nu end målingerne før jul viste? Handler det ikke om holdninger og meninger om de mange indenrigspolitiske områder?

Hvorfor har S ikke spurgt nogle skolefolk først, inden de lancerede deres temmeligt uigennemtænkte folkeskoleforslag om max 14 elever i 1. til 3. klasse? Hvordan har S fået lokket Tesfaye med på den skolevogn?

Hvorfor kom Venstre halsende bagefter og ikke først med deres langt bedre forslag om at frigøre folkeskolerne i højere grad og overlade mere til skolerne selv?

Undertegnede har taget tre forskellige kandidattests. Mine tre resultater er tre forskellige: LIge fra de radikale, over Moderaterne til Konservative. Jeg rystede på hovedet og har brevstemt på et helt fjerde parti.

Godt valg hjemme i stuerne i morgen aften! Husk at se begge landsdækkende programmer skiftevis, for de plejer at have forskellige prognoseresultater. 

 

Få ugens nye historier fra THY.pt og jamenaltsaa.dk direkte i indbakken

5 Kommentarer

  1. Hvor blev min komnetar af ?

    Svar
  2. Jeg har osse brugt kandidattest og blev overrasket over, at den, jeg skulle være mest enig med, var fra et helt andet parti end det, jeg faktisk vil stemme på.

    Svar
    • Det er vel fordi valgtesten tager
      udgang i alle de valgløfter som de forskellige partier overbyder hinanden med.
      Og at du er i stand til at overskue det og stemmer efter din overbevisning

      Svar
  3. Hej Flemming!
    Somm tider kan der være en forsinkelse!
    Håber, du er tilfreds nu!

    Svar
  4. Jo da.

    Svar

Indsend en Kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dennis Defekt
Dennis Defekt

Kværulantjournalist og meningsindehaver. Hans holdninger er ikke altid flot velbegrundede, men han giver ofte udtryk for centrale problemstillinger. Dennis påstår selv, han er borgerlig med venstreorienterede holdninger hen over midten. Han mener, at eksistens er et tvivlsomt begreb, hvorfor han er usikker på, om han i virkeligheden eksisterer.